29 August 2016

Terikat

Awal bulan 11 tak silap, tetiba ade orang datang wad kita dengan muka serius.

Masa tu dah gelabah. alaa dia datang lagi. Tanya benda serius bila nak bagi jawapan. Dem. Okay. sebenarnya dulu dia ade bagi hint ala ala terus ajak kawin masa awal kenal dulu. pergh masa tu baru kenal. Pastu tetibe ajak kita jumpa mak ayah dia. Pantas. Konon alasan macam nanti fikir dulu. Tapi dah setahun lebih pon aku diam tak bagi jawapan.

Dan sekarang tak boleh lari. Memandangkan umi ayah pon dah suka dia. ohh bila pulak bawak jumpa umi ayah? Masa kali kebapa entah dia ajak jumpa. Aku heret akak dengan adik aku iya masa tu. So kenelah bawak jumpa umi ayah sekali. Tapi singgah kejap je. Kali kedua waktu umi datang hospital terserempak dia tapi umi tak kenal dia Dia pon tak cam umi ayah sangat. Takde pon sesi jumpa umi ayah kene soal betulbetul ke ape ke. Kali ketiga masa raya 2015 dia datang rumah sorang.

Mak, Abah dengan dia bertiga datang rumah sesi perkenalan dan buat pertama kali jumpa depandepan dengan mak dia. Niat nak jumpa macam tu je. Tetiba mak dia cakap merisik sekali. Disebabkan secara tibatiba so cincin apa memang takde. haha kelakar. dengan umi ayah terperanjat. postpone masa tunang je nanti. Sesi pilih cincin aku mula nak angkot umi je. Tetiba di hari kejadian umi ajak ayah. Bertabahlah . haha

selepas berbincang pum pang pum pang . Maka








16 Januari 2016

Yang juga 

Selamat hari Tambah umur awak!